Poep


Nou zeg, zegt de man, moet je nou toch horen wat ik tegenkwam net. Ik liep effe om de plas om de hondjes uit te laten, en die kleinste heeft eindelijk z’n behoefte gedaan, komt daar een of ander wijf aanlopen en zegt ‘had u dat niet even op kunnen ruimen’. Nou ja zeg, waar bemoeit ze zich mee. Je kent dat wel, zo’n keurige dame die zo netjes praat, achterlijk wijf. Nou, ik heb ‘r ’s goed de waarheid gezegd.
Oh, zegt de vrouw, net goed, en wat heb je gezegd?
Nou, wat denk je, zegt de man, al die paden in het park liggen toch vol stront, dàt heb ik ‘r natuurlijk gezegd, stom wijf, kijk ’s uit je doppen, zeg ik, moet je ’s kijken wat daar verderop ligt, daar ligt ’t toch vol, en dan moet ik dit kleine beetje zeker oprapen, ik kijk wel uit.
Oh, en wat zei ze toen, zegt de vrouw.
Nou, niks, geloof ik, ze liep gewoon door, ze zal wel beledigd geweest zijn of zo. Ik riep ‘r nog wat achterna, maar dat hoorde ze geloof ik niet.
Oh, nou, was dat alles?, zegt de vrouw.
Nou, dat dacht ik eerst wel, zegt de man, maar toen opeens kwam ze terug en weet je wat ze toen zei?
Nee, zegt de vrouw, natuurlijk weet ik dat niet, wat zei ze dan?
Nou, zegt de man, ze zei ‘en dan doet u daar dus gewoon aan mee’ Dat zei ze, nou ja zeg, dat slaat toch helemaal nergens op, wat een stom wijf, wie denkt ze wel dat ze is. ‘Ja’, zegt ze nog een keer, ‘als u dat niet opraapt, dan doet u daar toch gewoon aan mee.’ Hoe komt ze d’r bij, dus ik zeg tegen d’r ‘nou, ga zelf maar kijken, daar verderop daar ligt ’t helemaal vol en als u niet van honden houdt, dan ken ik d’r ook niks aan doen, discussie gesloten.’
Oh, zegt de vrouw, dat heb je goed gezegd. En toen zei ze zeker niks meer?
Ja zeker wel, zegt de man, zo’n wijf weet niet van ophouden, weet je wat ze zei?
Nou, wat dan, zegt de vrouw.
Nou, ze zegt ‘ik probeer gewoon met u te praten, hoor.’ Ja, hèhè, ik ben niet doof, zeg ik nog. Maar goed, doe mij maar een bakkie troost, dat heb ik wel verdiend.
Wat een stom mens,zeg, ik mag leien dat ze straks in een lekkere verse hondendrol stapt, hahaha.
Hahaha, zegt de vrouw, hier heb je je bakkie troost, wat kan ik met jou toch altijd lachen.

Reacties

yprh zei…
Qué interesante querida, pero no capisco. Lástima que el neerlandés no caló en mí...

Populaire posts van deze blog

Uruguayo

De Kus