Oud Jongetje


Hij hing aan de arm van zijn moeder en jengelde. Het tweetal liep voor me uit op de Encants, de grote vlooienmarkt in Barcelona. Het was warm en de zon stak. Reden genoeg om te jengelen. Bovendien was het bijna etenstijd en het jongetje was een dik jongetje en had vast heel veel zin in patatas bravas. Ik liep er achteraan met mijn fiets aan de hand en werd een beetje ongeduldig, want het jongetje trok zijn moeder alle kanten op en zorgde zo voor een kleine opstopping. Terwijl ik hen passeerde, zag ik dat het jongetje een oude-mannetjes-gezicht had. Nog een reden om te jengelen, want wat moet zo’n gezicht met zo’n lijf, of andersom. Het bewegelijke jongetje kwam met zijn hand tegen mijn fiets. “Perdone señora”, zei hij schuldbewust, “ik deed het niet expres.” Ik glimlachte naar hem, maar nog voordat ik kon gebaren dat ik het niet erg vond, had hij dat al aan mijn gezicht gezien. En instant draaide hij de rollen om. “U moet beter uitkijken, hoor,” zei hij. Het jongetje was het oude mannetje geworden.

Reacties

Anoniem zei…
Eh, Nancy, ¿qué has cocinado?
Gracias por los links.
Ya tengo mi billete a Tailandia para finales de agosto, yeahh!!
Unknown zei…
Wat een rotjong ;)
Weet je nog bij Bar Thomas die vader plus zoon die patatas brava aten alsof hun leven ervan afhing?
Unknown zei…
ha moeders! ook terug in NL zorgt BCN nog voor inspiratie, ik zie het! leuk! Misschien kun je nu je tweedehands inspiratie putten uit de pannade (mooie vertaling he) van de afgelopen dagen. Vanavond staat er een echte protestbijeenkomst gepland, jaja!

Populaire posts van deze blog

Uruguayo

Poep

De Kus