Bradenton, Florida

Het zwembad bij m’n Amerikaanse nicht S is nog te koud en we gaan naar het strand. Niet dat het water daar warmer is, maar zee is altijd fijn. Bradenton ligt aan de westkust van Florida en dus is het daar de Golf van Mexico. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat ik daar nu ben.


Op een strand-terras eten we fish and chips, niet echt Amerikaans, maar daar is de Schotse man van S dol op. Hij is dean van de universiteit alhier en heeft zich voorgenomen Schot te blijven: hij heeft nog steeds een zwaar Schots accent en trekt bij feestelijkheden z’n kilt aan.
De zeemeeuwen zijn zeer brutaal en vallen de tafeltjes met eten aan; wij waren gewaarschuwd en zijn onder een soort afdak gaan zitten.
We zijn slaperig van eten, drank, zon en wind en doen een dutje op het strand.


Fish and chips is natuurlijk niet het enige wat je hier kunt eten, op veel menu’s in de buurt vind je ook bv gator sausage. Wat zou dat nou zijn …. ja hoor, gator komt van alligator, krokodilletje dus. Smullen?
Geen idee dat het hier zo wild en woest was. Ze zijn hier overal te vinden, dwz, als je pech hebt; bij water, een vijver of zo, moet je soms echt oppassen. Verder worden ze natuurlijk gekweekt in alligator farms. En daar zullen die gator-worstjes wel vandaan komen.










Ik kan het niet laten om ondanks deze waarschuwing naar de rand van de vijver te willen, kijken of er misschien een alligator te bespeuren is. Nicht S slaat haar handen voor de ogen en Schotse man J en ik lopen stevig gearmd naar het water. We hebben beloofd dat we elkaar zullen redden als we aangevallen worden. En dat zou best kunnen want de dieren zijn razend snel, zo weten zij.
Niets te zien, jammer, maar misschien ook maar beter zo.

Reacties

Unknown zei…
Nou lekker is dat, je bijna laten opeten door krokodillen terwijl je nog niet eens in SF bent geweest bij mij, dat kan natuurlijk niet!
Maar wel een leuk verhaaltje, ik wist niet dat ze echt krokodil aten daar, brrrr hoe zou dat smaken?
Liefs!

Populaire posts van deze blog

Uruguayo

Poep

De Kus